Commissies

Om het bestuur van Asterix te helpen zijn er meerdere commissies opgericht. Aanmeldingen voor de commissies worden aan het begin van het collegejaar geopend. Je ontvangt dan een mail met een inschrijfformulier. Hieronder een lijst met onze commissies, en wat zij doen:

Activiteitencommissie – Idéfix

Door het jaar heen organiseert Asterix allerlei activiteiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan lasergamen, karaoke of glow golf, maar ook een wandeling of picknick zijn niet ongebruikelijk! Om de commissaris activiteiten te ondersteunen helpen leden van de commissie met de organisatie van deze activiteiten. Als lid van de activiteitencommissie help je met het organiseren van activiteiten en het maken van promotiemateriaal.

Nieuwsbriefcommissie – Kakofonix

Kakofonix is onze informele nieuwsbrief (eerder een digitaal tijdschrift) dat twee keer per jaar uitkomt. Alle leden van de nieuwsbriefcommissie kunnen hun eigen ideeën bedenken en uitwerken om deze in de nieuwsbrief te plaatsen! Denk hierbij aan het delen van een ervaring over een uitwisseling, of het schrijven over een favoriet Keltisch woord of een concept uit de Keltische literatuur. Alles is welkom!

PR-commissie – Hippix

Hippix is onze PR-commissie! Leden van deze commissie helpen onder andere met het schrijven van posts voor de Instagram en Facebook, houden de twitter van de vereniging bij of helpen met het bewerken en actueel houden van de website.

Kampcommissie – Panoramix

Aan het einde van blok 1 gaat Asterix op kamp! Als lid van Panoramix help je met de organisatie van het kamp. Denk hierbij aan het bedenken van activiteiten, het begeleiden van deze activiteiten tijdens het kamp of het maken van promotiemateriaal om leden aan te sporen dat ze hier bij moeten zijn!

Reiscommissie – Obelix

In de reflectieweek tussen blok 3 en 4 gaan we op studiereis naar een Keltisch land of gebied. Als lid van deze commissie help je onder andere met het zoeken van een geschikte locatie, het organiseren van activiteiten tijdens de reis en het maken van promotiemateriaal voor de studiereis.